Het beste aanbod, online en off-market.
Neem nu contact op +33770186203 (ook WhatsApp ) of gebruik ons persoonlijke zoekformulier

Cote Azur getal van de week: 40.000

Door in Blog met 0 Comments

Veertigduizend; zoveel extra bezoekers komen er deze week naar Cannes Cote Azur, als figurant of hoofdrol speler van Cannes Lions. Het woordje advertising hebben ze er een beetje uitgelaten, al is de reclamewereld nog wel in grote getale aanwezig. Maar het sleutelwoord is nu CREATIVITEIT en daarom kunt u Al Gore, Marilyn Manson, Monica Lewinsky of Pharrel Williams tegen komen. Ja, tegen zoveel creativiteit kan niemand tegen op, al is de link soms moeilijk te plaatsen maar Monica Lewinsky schijnt ook heel creatief te zijn geweest destijds.

Vroeger, ja vroeger

Wat valt er allemaal te zien en te beleven voor u als niet-creatief erkende buitenstaander aan de zonnige Cote Azur? Eigenlijk niet veel tenzij u een pasje koopt voor 80 euro bij de Palais des Festivals en kunt aantonen dat u iets creatiefs doet. Dan mag u aanschuiven bij lezingen, presentaties prijsuitreikingen door en voor zelfbevlekkende collega’s. Maar verder is het vooral hardwerken aan de netwerk borrels. De reclame industrie is niet meer wat het geweest is, nu de macht van de sociale media bij de consument ligt. Slechte producten worden via Kieskeurig en soortgelijken sneller dan ooit in de uitverkoop gezet dankzij de mondige consument. Uitgeholde advertentie tarieven bij verlies draaiende uitgeverijen en gefuseerde reclame bureau’s die met andere gefuseerde bureau’s nog maar eens fuseren in de hoop het tij te keren hebben het ooit eens hippe Rock & Roll feestvierende event in Cannes aan de Cote Azur behoorlijk veranderd.

Toekomst

De toon wordt nu gezet door pillendraaiers en hun zorgelijk kijkende marketing adviseurs. Want communicatie voor de Pharma is minder spannend of entertaining doordat er strikte regels zijn van wat wel en niet mag. Tegelijkertijd is Pharma wel de branche waar nog steeds gruwelijk veel geld wordt verdiend. Serious business dus! En dus slikken veel bureau de bittere pil en gaand men medicijnen advertenties en bijsluiters maken. Alleen de digitale industry geeft nog wat echte creatieve kleur aan Cannes Lions; en daarom lopen er veel nerds en geeks in Cannes. Deze slimme boys and girls werken als game ontwikkelaar en proberen allemaal de nieuwe Angry Birds te bedenken. Of een App die zo vaak wordt gedownload dat men instant miljonair wordt. Dat kan zomaar tegenwoordig. Laat uw kind daarom vooral leren te coderen, dat is nog eens een vak voor de toekomst.

Share This